Convocatoria: estudios doctorales en la Universidad de Aberystwyth, Reino Unido

25/01/2017

No se pierdan la oportunidad de participar en tres proyectos de estudios doctorales de la Universidad de Aberystwyth, en el Reino Unido. La Universidad busca candidatos para emprender estudios de doctorados como parte de su programa EO4cultivar, el cual tendrá una duración de tres años y cuyo objetivo es permitir que agricultores y organizaciones gubernamentales, en el sector agrícola, de Perú y Colombia, puedan mejorar su competitividad y seguridad alimenticia. El doctorado iniciará en setiembre del 2017 y deberá culminar en agosto del 2020.

Justificación del proyecto: Delivering analysis-ready and value-added data to the South American agricultural supply chain and farmer advisory services.

Perfil del postulante: We are seeking innovative early stage researchers with an excellent degree and relevant experience in image analysis, remote sensing or modelling. Some knowledge of agronomy would be an advantage. A formal PhD advert will be published shortly but you are strongly advised to register your interest with the relevant academic as soon as possible.

Requerimientos: The ability to deliver your PhD research within the project timeframe and flexibility to travel between UK and project locations as part of the project team are essential.

Doctorados:

Improving agriculture using radar satellite images. Enviar correo electrónico a armando.merino@open.ac.uk

Crop modelling for crop performance. Enviar correo electrónico a john.doonan@aber.ac.uk

Early warning of crop production problems. Enviar correo electrónico a pfb@aber.ac.uk